22 Νοέμβριος 2019

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι.

Όχημα έτους πώλησης 1996 ή νεώτερο στις Ηνωμένες Πολιτείες

Η νομοθεσία των ΗΠΑ απαιτεί όλα τα αυτοκίνητα και ελαφριά φορτηγά έτους κατασκευής 1996 και νεώτερα να είναι OBD-ΙΙ συμβατά.

Μοντέλο έτους 2001 ή νεώτερο όχημα βενζίνης που πωλείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Οδηγία 70/220/EEC, παράρτημα Ι της Επιτροπής:

8.1. Οχήματα με τις μηχανές θετικής-ανάφλεξης
Με επίδραση από την 1η Ιανουαρίου 2000 για τους νέους τύπους και από την 1η Ιανουαρίου 2001 για όλους τους τύπους, τα οχήματα της κατηγορίας M1, εκτός από τα οχήματα η μέγιστη μάζα των οποίων υπερβαίνει 2500 κιλά, και τα οχήματα της κατηγορίας Ι κατηγορίας N1, πρέπει να έχουν εγκατεστημένο ένα επί του σκάφους διαγνωστικό σύστημα (OBD) για τον έλεγχο των εκπομπών σύμφωνα με το παράρτημα ΧΙ. [...]

Σημειώστε ότι εδώ η «Ευρωπαϊκή Ένωση» σημαίνει τις χώρες που ήταν μέλη της ΕΕ το 2000.

 

Μοντέλο έτους 2004 ή νεώτερο πετρελαιοκίνητο όχημα που πωλείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Οδηγία 70/220/EEC, παράρτημα Ι της Επιτροπής:

8.2. Οχήματα με μηχανές ανάφλεξης μέσω συμπίεσης
Οχήματα της κατηγορίας M1, εκτός από
- οχήματα με σκοπό να φέρουν περισσότερους από έξι επιβάτες συμπεριλαμβανομένου του οδηγού,
- οχήματα των οποίων η μέγιστη μάζα υπερβαίνει 2500 κιλά,
από την 1η Ιανουαρίου 2003 για τους νέους τύπους και από την 1η Ιανουαρίου 2004 για όλους τους τύπους, πρέπει να έχουν εγκατεστημένο ένα επί του σκάφους διαγνωστικό σύστημα (OBD) για τον έλεγχο των εκπομπών σύμφωνα με το παράρτημα ΧΙ.

Σημειώστε ότι εδώ η «Ευρωπαϊκή Ένωση» σημαίνει τις χώρες που ήταν μέλη της ΕΕ το 2003.

 

Άλλα οχήματα

Εάν το όχημά σας δεν εμπίπτει σε οποιεσδήποτε από τις ανωτέρω κατηγορίες, κοιτάξτε στο αμάξωμα και προσπαθήστε να εντοπίσετε μια ετικέτα (εικόνα.1)

Αυτή ρητά πρέπει να δηλώνει ότι το όχημα σχεδιάστηκε για να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία OBD-ΙΙ.

Εικόνα. 1 - ετικέτα πληροφοριών ελέγχου εκπομπής οχημάτων

Σε αυτήν την περίπτωση, ο όρος OBD-ΙΙ χρησιμοποιείται ως γενικός όρος και μπορεί να σημάνει οποιαδήποτε από τα εξής:

  • OBD ΙΙ (Καλιφόρνια ARB)
  • EOBD (Ευρωπαϊκό OBD)
  • JOBD (Ιαπωνικό OBD)

Μπορείτε επίσης να συμβουλευθείτε το εγχειρίδιο του ιδιοκτήτη του οχήματός σας και ίσως να έρθετε σε επαφή με τον τοπικό έμπορό σας. Εντούτοις, να γνωρίζετε το γεγονός ότι πολλοί έμποροι δεν ξέρουν τη διαφορά μεταξύ του OBD και OBD-ΙΙ.

Εάν το όχημα δεν είναι OBD-ΙΙ συμβατό, δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα γενικό OBD-ΙΙ εργαλείο ανίχνευσης βλαβών όπως το  ElmScan για να λάβετε τις διαγνωστικές πληροφορίες από το όχημά σας.

Το αυτοκίνητό μου έχει το πρίζα 16 επαφών OBD, δεν θα έπρεπε να είναι OBD-ΙΙ συμβατό;

Όχι  απαραιτήτως. Πολλοί ευρωπαϊκοί και ασιατικοί κατασκευαστές εξόπλισαν τα οχήματά τους με διαμορφωμένες πρίζες 16 επαφών πολύ πριν να αρχίσουν να εφαρμόζονται τα συστήματα OBD-ΙΙ σε εκείνα τα οχήματα .Ένα περίεργο πράγμα που σημειώνεται εδώ είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα οχήματα μη-EOBD είχαν ένα DLC που δεν προσαρμόζεται πλήρως στο SAE J1979. Συγκρίνετε τις εικόνες 2 και 3, και παρατηρείστε τα "αυτάκια" στο μη-EOBD συμβατό Ford Escort.