Άγνωστοι ήρωες... κείμενο : Στράτης Χατζηπαναγιώτου "...ο Κώστας Βάντζος ήταν ο άνθρωπος «προετοιμάζω όχημα για τα ελληνικά ράλλυ από λευκό χαρτί». Έφτιαξε τα πρώτα Audi του «Λεωνίδα» (το λευκό-μπλε 80 κ.ά.) και τον είδαμε να δημιουργεί στην κυριολεξία πάνω σε «λευκή καρότσα» και να προκύπτει το ΜΚ ΙΙ, με το οποίο οι «Ιαβέρης»-Στεφανής πίεσαν τον Klein στη Χαλκιδική, είδαν τίτλο το ’79 απέναντι στα Datsun και, κυρίως, κέρδισαν ε.δ. στο ΡΑ του 1980 με 8 βαλβίδες. Ήταν 7UP, έγινε Lee Cooper, εξελίχθηκε σε Denim, πάντα με την τέχνη του μηχανικού και του πληρώματος. Ο Κώστας δίδαξε και από τη σχολή του, όπου κινήθηκε παράλληλα ο εξαιρετικός και ηλεκτρολόγος αδελφός του, Νίκος, ενώ αποφοίτησαν πολλοί και ικανοί, και ξεχωρίζουμε το Δημήτρη-«Sutton»-Γιαλούρη, ένα δικό μας άνθρωπο, το μηχανικό μας όταν με τον παντελονίδειο χορηγό στο λευκό Escort και με όλη την αγάπη, το μεράκι και την πείρα του μηχανικού μας κερδίσαμε αγώνες και τίτλους, και άνοιξε ο δρόμος για επαγγελματική -και μάλιστα πολύχρονη- καριέρα. Ο Δημήτρης όπως και άλλοι «κληρούχες» του, δηλαδή οι Καρανικολαίοι, ο Στάθης Μάγος (διέπρεψε αργότερα και με τις ιταλικές κατασκευές, γράφει και σήμερα συντηρώντας και εξελίσσοντας Alfa και Fiat, κάνοντας εξαιρετική δουλειά εκεί στη Βάρη, στο αρχηγείο του) και άλλοι, σαν τον πεισματάρη κύριο Νίκο Κούτα με «ασθένεια» σε σχέση με τους κινητήρες αλλά και τον πιο σφαιρικό και με επιστημονική κατάρτιση, επίσης κύριο, Γιάννη Λουκόπουλο, έπαιζαν και διάφορους ρόλους..."
Προσωπικές μαρτυρίες... 30/5/2008 3:55 μμ "...Καλυτερότερη χρονιά από αυτό το δίδυμο-φωτιά των ελληνικών αγώνων το ’80, οπότε με ένα Escort GP2 με 2λιτρο 8βάλβιδο κινητήρα και 4άρι κιβώτιο («κατασκευαστής»-εξελιχτής ο Κώστας Βάντζος) κέρδισαν τα καλά Escort (ε, ναι, και αυτόν τον Βάτανεν), σημειώνοντας πρώτους χρόνους. Αξέχαστη, ανεπανάληπτη επίδοση, που, κατά τη γνώμη μας, επισκιάζει οτιδήποτε άλλο..."
|